Marele Premiu de la Imola se întoarce în calendarul de curse de Formula 1, după ce cursa de anul trecut a fost anulată din cauza inundațiilor. Marele Premiu de Formula 1 va avea loc în Italia între 17 și 19 mai. Atmosfera acestui eveniment va fi una plină de adrenalină, deoarece pentru prima dată în sezon, Red Bull și Max Verstappen sunt puse sub semnul întrebării. Campionul mondial în exercițiu nu a reușit să câștige cursa din Miami, iar în locul său, Lando Norris și-a adjudecat în sfârșit prima sa victorie din viață.
Cu toate acestea, Verstappen rămâne favoritul pentru a reveni pe drumul victoriei în Italia, având în vedere că a câștigat patru din cele șase curse ale sezonului până acum. Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna a fost organizat pentru prima dată în 2020 și de atunci a devenit o destinație regulată în calendarul de curse. Până acum, Verstappen a fost cel mai de succes pilot pe acest circuit, cu două victorii.
În ciuda faptului că aceasta este una dintre cursele de acasă ale Ferrari, constructorul italian nu a reușit încă să obțină o victorie în cursă. În Miami au fost totuși semne promițătoare: Charles Leclerc s-a clasat pe locul doi în sprint, iar în cursă a ocupat locul trei. În schimb, weekendul a fost mult mai frustrant pentru Carlos Sainz, care a decăzut pe locul cinci după ce a primit o penalizare de cinci secunde.
Red Bull va avea parte probabil de cel mai mare pericol din partea echipei McLaren în Italia, în timp ce Mercedes se confruntă din nou cu dificultăți. Lewis Hamilton s-a clasat pe locul șase în Miami, în timp ce George Russell a obținut doar locul opt.
Despre circuitul Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Imola - sau așa cum este cunoscut din 1988, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - a fost inaugurat în martie 1950. Circuitul era gata pentru teste în octombrie 1952, iar cursele au început pe acesta în 1953.
Imola a găzduit prima sa cursă de Formula 1 neoficială în 1963, iar în 1980 a fost nevoie de câteva manevre politice cu Monza înainte ca circuitul să primească onoarea de a găzdui Marele Premiu al Italiei în acel an. Începând din 1981, cele două circuite au funcționat perfect împreună, Imola adoptând denumirea de "San Marino" și găzduind un total de 27 Mari Premii până în 2006. Marele Premiu al Emilia-Romagna s-a întors ca destinație în 2020.
“O experiență înfricoșătoare”.
După ce a testat monopostul AlphaTauri AT01 pe circuit înaintea sezonului din 2020, Pierre Gasly a numit una dintre cele mai bune experiențe pe care le-a trăit vreodată într-un monopost de Formula 1, în timp ce fostul său coleg de echipă, Daniil Kvyat, a menționat că "un monopost de F1 în virajele precum Acque Minerali - intrarea este atât de rapidă, atât de cool - îți oferă cu adevărat multă adrenalină." Circuitul cu siguranță evocă senzația școlii vechi, iar piloții se regăsesc în viraje iconice precum Acque Minerali și Piratella.
Câștigătorii anteriori ai Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna
- 2022: Max Verstappen/Red Bull
- 2021: Max Verstappen/Red Bull
- 2020: Lewis Hamilton/Mercedes
Favoriții Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna din 2024
Da, Max Verstappen nu a avut succes în Miami, dar aceasta a fost singura sa înfrângere majoră în acest sezon și totuși s-a clasat pe locul doi. Verstappen a câștigat consecutiv Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna de două ori, renunțând la prima cursă din 2020.
Deși cota pentru victorie este puțin mai mare decât la alte curse recente, din punct de vedere al pariurilor, totuși nu oferă o valoare prea mare. Ar trebui să avem o serie semnificativă de înfrângeri înainte ca agențiile de pariuri să introducă schimbări majore în cote, deoarece începând cu începutul sezonului din 2022, din cele 50 de curse recente, Verstappen a terminat pe primul loc de 38 de ori.
Lando Norris a reușit în sfârșit! Pe 5 mai, a câștigat în Miami și și-a obținut prima sa steagul cu dungi din cariera de Formula 1, urmându-și locul doi obținut la Marele Premiu al Chinei.
Această serie de succese actuale va schimba probabil cotele și modul în care se evaluează performanța lui Verstappen și a celorlalți piloți. În ultimele două ediții ale Marelui Premiu al regiunii Emilia-Romagna, Norris a ocupat locul trei.
În timp ce Norris a câștigat în Miami, Charles Leclerc își dorește să-și recâștige gloria de altădată. Pilotul în vârstă de 26 de ani a fost o stea în ascensiune, câștigând trei curse în 2022, aducându-și totalul de victorii la cinci în cariera sa. De atunci, nu a reușit să se claseze pe podium, deoarece Verstappen a preluat complet controlul în Formula 1.
Cu toate acestea, el a fost foarte consistent în acest an, niciodată nu terminând mai rău decât locul patru în șase curse, dintre care trei au fost pe podium. Cu toate acestea, Leclerc nu a reușit să se claseze mai bine de locul patru în cele trei tentative anterioare la Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna.
Alți candidați la Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna din 2024
Ar fi o concluzie logică să credem că Sergio Perez ar putea obține victoria la Imola, deoarece conduce același tip de mașină ca și Max Verstappen.
După ce a început sezonul din 2023 cu victorii în Arabia Saudită și Azerbaidjan, Perez a intrat într-un declin considerabil, care a fost luat foarte în serios la acea vreme. "Checo" a fost destul de fierbinte, iar piloții de la Alpha Tauri, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo și Liam Lawson abia așteptau să fie în aceeași gară cu Verstappen. Pe parcursul sezonului, părea de multe ori că timpul lui Checo la Red Bull s-ar putea încheia.
Dar Perez a depășit presiunea și în cele din urmă și-a revenit, fiind chiar mai bun în 2024 decât în 2023. Checo își petrece ultimul său an la Red Bull, dar ar dori să rămână în echipa cu sediul în Milton Keynes.
Deși nu a câștigat în 2024, a terminat pe locul doi în jumătate din cursele sezonului până acum. În momentul de față, este greu de imaginat pe cineva care să-i ia locul lui Perez, ceea ce demonstrează perseverența și dorința sa de a câștiga.
Astfel, faptul că Sergio Perez va câștiga Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna din 2024 ar putea fi una dintre cele mai sigure pariuri după Verstappen.
Până la Marele Premiu din Miami, Carlos Sainz a fost singurul pilot care, în ultimii doi ani, a câștigat curse în afara echipei Red Bull, reușind acest lucru de trei ori: în Anglia, Singapore și acum câteva săptămâni în Australia. Sainz, care va rămâne în curând fără mașină de curse, a demonstrat an după an că este un pilot de top, capabil să se descurce la orice echipă de Formula 1 de vârf.
Sainz a arătat un nivel înalt de competență în întreaga sa carieră. Spaniolul a contrazis de mai multe ori indicațiile echipei Ferrari, inclusiv la prima sa victorie în Formula 1 la Silverstone, când el a fost cel care a decis strategia optimă pentru echipă. Merită menționat faptul că Sainz a obținut a treia sa victorie în carieră la începutul anului în Australia, la doar câteva zile după ce a suferit o intervenție chirurgicală majoră din cauza unei apendicite.
Ferrari aduce la circuitul său de acasă îmbunătățiri care ar putea ajuta la lupta lui Sainz și a lui Leclerc împotriva Red Bull și McLaren pentru primul loc. Deși Leclerc are șanse mai bune la pariuri pentru a câștiga la Imola, este posibil ca Carlos Sainz să fie o opțiune mai favorabilă pentru victorie. Nu pentru că Leclerc nu ar putea câștiga, dar Sainz a câștigat mai multe curse în ultimii doi ani decât Leclerc.
Deși Lando Norris a câștigat în Miami, Oscar Piastri este de fapt primul pilot McLaren care a câștigat o cursă în Formula 1 de la șocanta victorie a lui Daniel Ricciardo la Marele Premiu al Italiei din 2021. Piastri și-a obținut prima victorie în Formula 1 la sprintul din Qatar din 2023, învingându-l pe Verstappen și pe propriul său coechipier, Lando Norris.
Sezonul din 2024 a fost mai dificil pentru Piastri, care are în prezent 41 de puncte, în comparație cu cei 83 de puncte ai lui Norris. Victoria lui Norris în America a fost parțial susținută de actualizările recente aduse MCL38-ului, iar echipa de la sediul din Woking va aduce aceleași îmbunătățiri și pentru Piastri la Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna.