Marele Premiu al Canadei din 2024 ne va ghida pe circuitul Gilles Villeneuve. Circuitul este prezent de mult timp în calendarul competițional și este unul dintre clasicii plini de amintiri strălucitoare.

Jean Alesi, Lewis Hamilton și Robert Kubica sunt doar câțiva dintre piloții care și-au câștigat primele victorii pe acest circuit. De data aceasta, se pregătește o potențială luptă între trei piloți diferiți pentru titlul de campion. În ultimele trei curse, Red Bull, McLaren și Ferrari au câștigat câte o cursă fiecare. Avantajul la campionat, pe care Max Verstappen l-a crescut mai mult sau mai puțin de la începutul sezonului, s-a redus semnificativ în Monaco.

Câștigătorii anteriori ai Marelui Premiu al Canadei în F1

  • 2023: Max Verstappen
  • 2022: Max Verstappen
  • 2019: Lewis Hamilton
  • 2018: Sebastian Vettel
  • 2017: Lewis Hamilton
  • 2016: Lewis Hamilton
  • 2015: Lewis Hamilton
  • 2014: Daniel Ricciardo
  • 2013: Sebastian Vettel
  • 2012: Lewis Hamilton
    2011: Jenson Button
  • 2010: Lewis Hamilton

Circuitul Gilles-Villeneuve

Marele Premiu al Canadei

Insula Notre Dame, situată în mijlocul fluviului Saint Lawrence, a fost creată pentru Expoziția Mondială din 1967. După ce expoziția și Jocurile Olimpice de vară din Montreal din 1976 au părăsit orașul, câțiva oameni ingenioși au decis să transforme străzile insulei într-un circuit de curse. Și astfel a luat naștere Circuitul Ile Notre-Dame, așa cum era numit atunci.

Deoarece Marele Premiu al Canadei căuta de mult timp o casă stabilă în anii '60 și '70, în 1978, F1 a putut să se mute pe circuitul Ile Notre-Dame. Gilles Villeneuve și-a obținut prima victorie pe acest circuit, care ulterior a purtat și numele său.

Circuitul, rapid și cu o aderență redusă, este unul dintre preferatele piloților. Este destul de stop-start, cu multe șicane și viraje ascuțite celebre, unde mașinile lucrează intens. În afara virajelor, circuitul este rapid și fluid, iar piesa iconică se află la finalul turului: Zidul Campionilor, de care s-au izbit Damon Hill, Jacques Villeneuve dar și Michael Schumacher .

În plus, pe acest circuit, fiecare pilot primește în general un sprijin mare din partea publicului entuziast, care stă la coadă de dimineața până seara pe podurile circuitului de curse Gilles Villeneuve pentru a-și vedea eroii.

Anul trecut, Alex Albon a demonstrat cum se poate apăra poziția cu o bună aderență și viteză maximă în ciuda slipstreaming și DRS. Acesta este un loc cu adevărat grozav, care recompensează depășirile. Dacă adăugăm și posibilitatea de ploaie, Montrealul oferă tot ce este necesar pentru un weekend de curse palpitant.

Continuă problemele la Red Bull?

Termenul "probleme" este relativ atunci când vorbim despre o echipă care conduce în prezent campionatul constructorilor și clasamentul piloților, dar Red Bull nu a fost în cea mai bună formă în ultima vreme.

Victoria lui Lando Norris la Marele Premiu de la Miami a fost ajutată de mașina de siguranță, în timp ce McLaren a fost cel mai rapid în acea zi, iar la Imola, Norris a fost, fără îndoială, cel mai rapid pe distanțele de cursă, dar munca excelentă a lui Max Verstappen i-a asigurat pole position și poziția crucială pe pistă, ceea ce în cele din urmă l-a ajutat să câștige.

Apoi a venit Monaco, unde în cele din urmă s-a arătat adevărata slăbiciune a Red Bull, deoarece mașina a avut mari probleme cu denivelările și suprafața neregulată, astfel încât Verstappen s-a clasat pe locul șase, iar Sergio Perez a ieșit în Q1.

După cursă, Verstappen a spus că și în Canada s-ar putea să fie probleme cu bordurile, deși Red Bull va avea la dispoziție datele și informațiile de la Monaco pentru a încerca să găsească o soluție la problemă.

Pilotul olandez susține totuși că aceasta este o caracteristică a mașinii și nu poate fi rezolvată rapid sau ușor, așa că accentul va fi pus pe modul în care se vor descurca în antrenamentele de vineri.

Echipa pilotului câștigător

În cele din urmă, s-a dezvoltat o cursă reală în F1

Ferrari 2022 002
Carlos Sainz. Foto: Jay Hirano Photography/Shutterstock

După primele etape ale sezonului, a fost greu să credem că titlul lui Verstappen și al Red Bull sunt serios amenințate în acest an, chiar dacă era clar că întregul lot a făcut progrese în recuperare.

Verstappen a avut un DNF în Australia, care a afectat punctajul său și aceste incidente joacă un rol central în situația campionatului, iar victoria lui Charles Leclerc în Monaco i-a redus semnificativ avantajul, diferența dintre ei fiind acum doar de 31 de puncte.

Aceasta este încă mai mare decât o singură victorie, dar deoarece se așteaptă ca Ferrari să fie din nou competitiv la Circuit Gilles Villeneuve, iar McLaren este, de asemenea, în cursă, dacă problemele Red Bull ar limita într-adevăr capacitatea lor de a acumula puncte, putem aștepta o altă recuperare mare în puncte. Potențialul a fost întotdeauna acolo, iar la Monaco s-a realizat, astfel că nu este ireal să se întâmple și în acest weekend, iar Norris speră să recupereze și mai mult.

Unde situația este chiar mai strânsă este în clasamentul constructorilor, unde Red Bull conduce doar cu 24 de puncte în fața Ferrari după Monaco. Eliminarea lui Perez a fost prima din acest sezon pentru Red Bull, iar a doua deoarece Verstappen a ieșit și el o dată, în timp ce Ferrari a terminat fiecare cursă cu ambele mașini în punctele de top, dar a trebuit să se confrunte și cu faptul că a trebuit să-l înlocuiască pe Carlos Sainz în mod neașteptat în Arabia Saudită, așa că nu totul a mers conform planului pentru ei.

În campionatul piloților, va fi probabil nevoie de mai mult de un weekend pentru a schimba pozițiile, punând astfel în pericol sezonul lui Verstappen, dar la constructori există șansa ca Ferrari să urce pe primul loc chiar după Montreal.

Schimbări la Alpine

Plecarea lui Esteban Ocon de la Alpine a fost o decizie importantă pe care echipa a luat-o, dar în același timp a declanșat o reacție interesantă în lanț. Acest lucru înseamnă că pilotul francez are mai multe opțiuni în fața sa, în timp ce echipa are aceeași situație.

În plus, rivalitatea dintre Gasly și Ocon va fi cu siguranță interesant de urmărit. La Marele Premiu al Canadei, toate privirile vor fi îndreptate spre Alpine și la cum funcționează dinamica pe pistă.

Forma echipei Aston Martin

Forma-1 - Magyar Nagydíj 034
Fernando Alonso, pilotul spaniol al Aston Martin. Foto: MTI/Czeglédi Zsolt

Aston Martin a fost una dintre cele mai bune povești din Formula 1 în 2023. Anul acesta al echipei nu a fost atât de palpitant până acum, dar acest lucru nu s-a întâmplat neapărat din vina echipei, deoarece Ferrari, McLaren și Mercedes s-au întors la locurile lor din anul trecut, în timp ce propriile lor dezvoltări au fost stabile.

Dar la Monaco, Fernando Alonso a recunoscut că îi este teamă că echipa va aluneca înapoi în mijlocul grilei și nu va mai fi în lupta cu Mercedes, care încearcă să ajungă la nivelul primelor trei echipe.

Am văzut deja forma fluctuantă a echipei, iar Canada a fost un teren fericit pentru echipă anul trecut, când Alonso a terminat pe locul secund competitiv, iar Lance Stroll a urcat de pe locul 16 pe locul 9 în fața fanilor săi.

Mașina a arătat un ritm bun în acest an și a obținut până acum trei locuri în primele 6, dar rămâne de văzut dacă fanii din Canada se vor alinia în spatele unui Aston Martin competitiv.

  • Fernando Alonso termină în primele 6 4.50
  • Lance Stroll termină în primele 6 11.00

Charles Leclerc s-a întors, Sergio Perez suferă

Charles Leclerc a respirat ușurat când a câștigat ultima cursă, iar acest lucru este complet de înțeles. De mai multe ori a fost aproape de victorie în curse și victoria din Monaco poate fi însoțită de o anumită libertate de a concura. Cu doar 31 de puncte în urma lui Max, Marele Premiu al Canadei de F1 ar putea fi circuitul unde poate reduce și mai mult diferența.

Sergio Perez a semnat un nou contract pe doi ani și va rămâne la Red Bull până la sfârșitul anului 2026, dar a dezamăgit de mai multe ori. Lipsa de viteză în calificări este încă motiv de îngrijorare pentru Checo, care vrea să demonstreze și să lupte pentru viitorul său în F1, chiar și după prelungirea contractului.

Cine va câștiga Marele Premiu al Canadei din 2024?

Ultimele trei curse au adus F1-ul într-o lumină cât se poate de bună, deoarece cele trei curse nu au avut doar trei câștigători diferiți, ci și trei performanțe excelente ale piloților câștigători. Înaintea Marelui Premiu al Canadei din 2024, nu este clar cine va fi în frunte.

Noi pariem de această dată pe Ferrari-ul lui Charles Leclerc, motivul principal fiind impulsul pilotului. Nu va exista o mare diferență între primele trei echipe la Montreal, și ne așteptăm ca Leclerc să încerce să recupereze față de Verstappen în campionat.

Câștigătorul Marelui Premiu al Canadei din 2024

Programul complet al Marelui Premiu al Canadei din 2024

Vineri (07.06.2024)

  • 20:30: Formula 1, prima sesiune de antrenamente libere
  • 00:00: Formula 1, a doua sesiune de antrenamente libere

Sâmbătă (08.06.2024)

  • 19:30: Formula 1, a treia sesiune de antrenamente libere
  • 23:00: Formula 1, calificări

Duminică (09.06.2024)

  • 21:00: Formula 1, cursa

bonus dezactivat

Deschide un cont la none Mai multe detalii

18 Ofertă supusă unor termene și condiții. Joacă responsabil!

publicitate

Cover photo: Fotografii: Adam Vilimek/Shutterstock