Mult timp, motorsportul a funcționat cu o piață minimă de pariere. Formula 1 și NASCAR s-au remarcat în mod deosebit, prima datorită popularității sale mondiale considerabile, iar cea de-a doua datorită pieței americane. Oferta s-a extins de atunci, așa că vom analiza cum și pe ce poți paria în această ramură sportivă.

Sporturile cu motor nu înseamnă doar din Formula 1

Sportul principal este Formula 1. Nimeni nu contestă acest lucru, de multe ori aceasta este modalitatea prin care majoritatea identifică acest sport. Cu toate acestea, merită să aruncăm o privire și asupra altor discipline, deoarece competițiile nu se opresc la nivelul Formulei 1.

Chiar dacă oferta pentru evenimentele motorsport este din ce în ce mai mare, numărul curselor pe care putem paria este totuși limitat. Însă în acest caz nu trebuie să căutăm noi ligi, deoarece putem solicita oferte pentru ele de la agenții.

Pe lângă Formula 1, aproape cu siguranță veți găsi în ofertă și NASCAR (Cup Series), Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) sau cursele MotoGP, la fel și competiții pe termen scurt, cum ar fi Raliul Dakar sau cele de 24 de ore de la Le Mans. Să începem cu ultimele două.

Iubitorii motorsportului își încep anul cu Raliul Dakar, care are loc în fiecare ianuarie. Mult timp, acest raliu a fost asociat cu terenurile deșertice, dar din cauza schimbărilor politice în curs de desfășurare și a țărilor gazdă în continuă schimbare, precum și a condițiilor de teren, s-a diversificat. În legătură cu Raliul Dakar, trebuie menționat că există trei categorii principale (automobil, motocicletă și camion), pe care putem paria pentru câștigători.

Competiția constă în etape cu niveluri diferite de dificultate, iar câștigătorul general este cel care se află în fruntea clasamentului după ultima etapă.

Pariuri motorsport 02
Shutterstock.com

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este o competiție de rezistență în care se testează "rezistența" mașinilor. Acestea trebuie să concureze pe o pistă lungă de aproape 14 km, fiecare echipă având trei piloți, dintre care un pilot poate conduce maximum patru ore.

Mașinile sunt împărțite în patru categorii: prototipurile Le Mans (LMP1 și LMP2) și mașinile modificate de stradă. Acestea au capacități diferite și sunt premiate ca și categorii separate, dar primul loc "general" este privilegiul LMP1-ului.

NASCAR, Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) și MotoGP sunt similare în faptul că au un calendar complet de curse care se desfășoară pe parcursul unui an. De obicei, încep în primăvară și durează până în sezonul rece.

Cursele NASCAR au loc pe piste ovale în Statele Unite. Seria NASCAR Cup are un set destul de complex de reguli, dar un sfat bun pentru pariori este că, spre deosebire de cursele de Formula 1, poziția pe grila de start nu contează aici, deoarece echipele fac multe modificări între sesiunea de calificări și cursă, ceea ce duce la multe depășiri.

Campionul din 2019, Kyle Busch, a câștigat doar o singură sesiune de calificări în timpul sezonului!

Spre deosebire de cursele NASCAR, în raliu timpul este un factor extrem de important, deoarece etapele trebuie parcurse în cel mai scurt timp posibil. Competițiile din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) constau din mai multe etape, iar rezultatele din aceste etape se adună pe parcursul unui weekend de patru zile. Câștigătorul general este cel care completează întregul traseu cel mai rapid.

Este important să subliniem dificultățile cauzate de vreme și condițiile de teren, deoarece strategiile trebuie să fie diferite pentru cursele pe asfalt sau pe zăpadă. Ploaia poate perturba totul, și în raliu trebuie să luăm în considerare accidentele și abandonurile. Nu trebuie să ne fie teamă să pariem pe cote mai mari, pentru că cu puțin noroc și atenție, putem obține câștiguri mari!

Oferta de pariuri pe sporturile cu motor

Piața este limitată, ceea ce este specific motorsporturilor. Rareori putem paria pe opțiuni speciale (diferența dintre câștigător și locul doi), dar în general putem paria pe câștigătorii cursei, putem face pariuri head-to-head și uneori putem paria chiar și pe cei care câștigă puncte.

Câștigătorul cursei sau competiției 

În această categorie, putem paria pe câștigătorul unei anumite curse, cine va obține primul loc. Dacă nu există un pilot dominant în sportul respectiv (cum a fost Ogier la cursele de raliu mult timp), putem obține cote destul de bune.

Am menționat deja că la cursele de NASCAR calificările nu contează, la MotoGP contează mult mai mult, iar la cursele de raliu trebuie să fim mai prudenți, deoarece abandonul poate interveni chiar și la cei mai buni piloți. Chiar dacă au parcurs 17 etape perfect, o defecțiune tehnică în ultimii kilometri poate schimba totul. Este mai profitabil să pariem pe "surprize" în aceste curse.

Head-to-head, sau de ce sunt capabili să facă piloții unul împotriva celuilalt?

Casele de pariuri selectează doi piloți, dintre care putem alege pe cine credem că se va clasa mai sus în cursa respectivă. Intervalul cotelor variază în general între 1.20 și 4.00. Concentrându-ne doar pe doi piloți, nu ne interesează restul competitorilor, ceea ce mărește șansele de câștig și ne permite să analizăm cu atenție șansele fiecărui pilot în parte.

Alte tipuri de pariuri la motorsport

Pariurile pe locurile de pe podium sunt adesea legate de oferta pentru câștigători, dar merită să aruncăm o privire asupra acestei piețe, deoarece putem obține cu ușurință o cotă dublă. Nu este foarte frecvent, dar merită menționată și pariul pe poziții în punctele de clasament. În acest caz, cotele sunt mult mai mici, ceea ce nu înseamnă neapărat că este un pariu "mai sigur".

Dacă ești interesat de acest domeniu, merită să te aventurezi în lumea pariurilor pe motorsport, deoarece chiar și în acest domeniu piața este încă în dezvoltare!


Adaugă comentariu

Ofertă de bun venit: 500 RON pariu gratuit

  • Înregistrează-te acum și câștigă până la 500 RON FREEBET pentru primul tău pariu plasat.

Ghid NetBet
Deschide un cont NetBet
publicitate

Predicții meciuri