În ultimii ani, în cadrul raliului Dakar, Sébastien Loeb a urmărit visul de a câștiga cea mai dificilă competiție din lume, dar acum a primit un ajutor semnificativ, deoarece cel mai mare rival al său va fi și colegul său de echipă, deoarece Nasser Al-Attiyah s-a transferat de la Toyota.

Din adversari în colegi de echipă, Loeb și Al-Attiyah concurează ajutându-se reciproc

Lumea s-a schimbat mult în vara anului 2023, deoarece campionul mondial al raliului Dakar și campionul mondial Nasser Al-Attiyah a părăsit Toyota în timpul verii. Pilotul legendar a câștigat cea mai dificilă competiție din lume în ultimii doi ani, contrazicând teoriile conform cărora tehnologia veche nu funcționează, deoarece Toyota nu a urmat dezvoltările Audi, preferând să rămână la tehnologia deja bine stabilită. Cu toate acestea, în iulie, cea mai mare vedetă a lor a anunțat plecarea sa, trecând la Prodrive, care va susține Dacia începând cu 2025, și unde concurează medaliatul cu argint din ultimii doi ani, și cel mai mare rival al lui Al-Attiyah, Sébastien Loeb.

Dakar rali 2024 Sebastien Loeb
Foto: cristiano barni/Shutterstock

În ciuda celor trei locuri secunde și a unui podium, cel de nouă ori campion mondial de raliu nu a reușit să aibă succes la Dakar, deoarece nu a reușit să câștige în ultimii ani. Pilotul francez a câștigat peste 20 de etape, doar anul trecut a câștigat 7 etape, este foarte rapid, dar din cauza erorilor mașinii (și uneori ale sale sau ale navigatorului), a întâmpinat constant probleme. Acum are alături unul dintre cei mai buni piloți de raliu din toate timpurile, astfel încât Loeb nu mai poate spune că Al-Attiyah ar începe cu o mașină mai bună, deoarece șansele lor sunt egale.

Competiție internă

În oferta Unibet puteți paria că Al-Attiyah sau Loeb va termina mai sus pe piața head-to-head, fără ca niciunul dintre ei să trebuiască să câștige. Dintre cei doi, Al-Attiyah este pilotul mai bun de raliu off-road, putem spune că este un pilot mai calm, dar se poate observa că Loeb este mai rapid. Dacă are un vehicul adecvat, francezul este dispus să preia un risc mai mare, cei care văd valoare în acest lucru ar trebui să parieze pe piața head-to-head: Loeb va termina mai sus decât Al-Attiyah la o cotă de 1.91.

Ce a făcut Toyota?

În ultimii ani, Al-Attiyah i-a mulțumit producătorului japonez pentru succesul său, deoarece Hilux nu l-a dezamăgit pe pilotul din Qatar. Toyota a făcut o mișcare îndrăzneață, semnând cu surpriza raliului Dakar din 2023, Lucas Moraes, care a terminat pe locul al treilea, și Seth Quintero, cel mai tânăr câștigător de etapă din toate timpurile, care a câștigat și cele mai multe etape într-o singură competiție, deși într-o altă categorie.

Mutarea este în mod clar riscantă, mai ales având în vedere că nu le-a rămas nicio vedetă reală - doar un pilot experimentat precum Giniel de Villiers -, mai mulți dintre piloții lor au participat la cursa Dubai International Baja, ca un fel de test de forță, dar Nasser Al-Attiyah a câștigat comod în fața lor cu noua sa mașină. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că la Dakar va fi folosit un nou Hilux. Au testat în deșertul Namib, au construit o mașină mai fiabilă, succesul lor nu ar trebui să depindă de asta.

Fiabilitate vs viteză

Oferta TippmixPro ne invită la o luptă internă, deoarece adversarul menționat al lui Giniel de Villiers este tot un pilot de la Toyota, Yazeed Al-Rajhi. Acesta din urmă este un pilot saudit de 42 de ani (concurează pe teren propriu), a fost deja pe podium, a demonstrat că este suficient de rapid pentru a concura chiar și cu Al-Attiyah. Cu toate acestea, se întâmplă să facă greșeli, astfel încât s-ar putea să fie valoare într-o clasare mai bună a lui De Villiers. Fostul campion a participat de 20 de ori la competiție, a terminat întotdeauna, de fiecare dată s-a clasat în top 12, de 19 ori în top 10! Este de asemenea uimitor că a fost de 15 ori în top 5, fiind cel mai fiabil pilot din competiție!

Audi va arăta în sfârșit anul acesta?

Audi se va retrage, acesta va fi ultimul lor raliu Dakar (se vor concentra pe F1, vor deveni furnizori pentru Sauber), deși ideea producătorului a început ca un proiect extrem de interesant. În cazul vehiculelor electrice, ultima dată conceptul inovator de propulsie electrică a funcționat fără probleme, dar defecțiunile au împiedicat în mod clar piloții lor. Ca urmare, au mers la un test lung în timpul verii, unde au analizat de ce s-au produs atâtea erori în competiția din 2023.

În timpul testului, am reușit să reproducem defectele anvelopelor, ceea ce este îmbucurător, deoarece astfel putem analiza foarte bine circumstanțele și condițiile care ne-au dat dureri de cap în ianuarie. Acest lucru este strâns legat de setările suspensiei, pe care le-am variat. Nu am dezvoltat încă o soluție completă, dar testul a fost valoros și suntem pe drumul cel bun.

Audi se pregătește deci pentru ultima sa mare competiție, teoretic au corectat toate greșelile, iar anul trecut s-a văzut deja că datorită propulsiei electrice, sunt capabili de un ritm extraordinar, pot câștiga etape oricând. Echipa pentru competiția din 2024 va fi condusă de trio-ul format din Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel și Carlos Sainz, pilotul spaniol fiind optimist înainte de competiție:

Ne pregătim pentru Dakar știind că acesta va fi ultimul an al Audi, așa că acum sau niciodată! Ne-ar plăcea foarte mult să câștigăm pentru echipă și pentru marcă. După ceea ce am experimentat anul trecut, sperăm să fim mai competitivi cu kW extra oferiți de FIA, deși încă suntem cu 100 kg mai grei decât rivalii noștri. [...] Nu va fi ușor. Dar cred că putem lupta pentru victorie și putem concura cu Toyota și Prodrive încă de la start. În acest sens, credem că ar trebui să fim mai competitivi decât anul trecut.

Puteți paria pe victoria finală a lui Sainz la o cotă de 7.25 la TippmixPro (care poate fi accesată la fila Motorsport / Raliu Dakar), dar ar fi mai bine să vă concentrați pe piața head-to-head dacă vorbim despre Audi, deoarece adversarul lui Peterhansel va fi pilotul Toyota menționat, Lucas Moraes. Deocamdată este o întrebare cum se va descurca Moraes acum când este considerat un pilot de top, în timp ce Peterhansel știe că acesta va fi ultimul său mare efort ca pilot, deoarece în viitor dorește să se mute la camioane și să câștige în toate cele trei categorii.

  • Ponturi

    Giniel de Villiers termină în fața lui Yazeed Al-Rajhi

Bonus de bun venit de 100% + 40 rotiri gratuite

Înregistrează-te acum, ca să primești un bonus de până la 500 RON și îți vor intra în cont și 40 de rotiri gratuite.

Deschide un cont la 888 Sport Mai multe detalii

18 Ofertă supusă unor termene și condiții. Joacă responsabil!

publicitate

Cover photo: Fotografii: cristiano barni/Shutterstock