Cinci motive datorită căruia agențiile de pariuri eșuează în pariurile politice Shutterstock.com/heroestudio

Cinci motive datorită căruia agențiile de pariuri eșuează în pariurile politice

George 17 mai 2024, 14:07 Adaugă comentariu!

Politică alegeri politică Donald Trump

Încă ne mai amintim cum în 2016 agențiile de pariuri au evaluat greșit în mare măsură șansele lui Trump de a deveni președinte și probabilitatea Brexit-ului.

Pe măsură ce pariurile politice devin tot mai populare și în noiembrie 2024 vom fi martorii unei noi alegeri prezidențiale americane, noi îți recomandăm să nu pariezi pe politică până nu citești cele cinci motive pentru care agențiile de pariuri pot eșua în prognozele politice.

Lipsa datelor politice

Să începem cu un curs rapid despre cum determină agențiile de pariuri cotele. Agențiile de pariuri angajează o echipă de oameni, numiți traderi sau oddsmakeri, care calculează probabilitățile statistice ale rezultatelor pe baza performanțelor trecute. Deși această practică funcționează în sport, unde diferitele părți interesate în datele sportive monitorizează și înregistrează fiecare secundă, acest lucru în cazul pariurilor politice este mai ușor de spus decât de făcut.

Înainte de 2016, când a mai candidat Donald Trump pentru președinția SUA sau când au fost întrebați britanicii dacă vor să părăsească UE? Exact... De aceea regulile tradiționale nu se aplică în pariurile politice.

Sondaje inexacte

Când agențiile de pariuri nu dispun de suficiente date, inevitabil se bazează pe evaluarea opiniei publice. Aici intervin sondajele de opinie.

Acestea s-au dovedit anterior a fi un ghid de încredere în voturile politice, însă încrederea în rezultatele sondajelor a scăzut considerabil în ultima vreme. Rezultatele șocante ale Brexitului și ale lui Trump au scos în evidență un lucru: oamenii votează și acționează diferit. De ce se întâmplă acest lucru?

După cum spunea Mark Twain:

Există minciuni, minciuni spurcate și sondaje de opinie.

Statisticile nu mint, dar oamenii da. Conform cercetărilor în științele sociale, minciuna în sondaje poate fi rezultatul distorsiunii prejudecăților sociale. Mai simplu spus, când oamenii sunt întrebați despre subiecte sensibile, ei tind să dea informații înșelătoare de teamă să nu lase o impresie nefavorabilă spunând adevărul.

Dar chiar și atunci când răspund sincer, sondajele de opinie pot greși. Cum este posibil acest lucru? Indecizia joacă un rol important.

Indecișii pot fi factori importanți

Statisticienii sunt conștienți de distorsiunea prejudecății sociale și iau toate măsurile posibile pentru a minimiza acest efect. Chiar dacă putem prezice gradul de minciună în funcție de sondajele anterioare, există un lucru pe care nici cei mai buni statisticieni din lume nu îl pot lua în considerare: alegătorii indeciși.

În alegerile strânse, unde câștigătorul se decide în ultimul moment, sondajele de opinie dinaintea alegerilor nu valorează aproape nimic. Câștigătorul va fi decis de cei care nu s-au hotărât încă, făcându-i pe statisticieni inutili, iar cotele de pariuri irelevante sau, din punctul tău de vedere, o oportunitate valoroasă de a obține profit.

Cu cât este mai mare incertitudinea, cu atât fluctuațiile cotelor sunt mai mari și cu atât mai multe oportunități au pariorii să plaseze pariuri avantajoase. Deci, dacă sondajele de opinie nu pot lua în considerare indecișii, ce măsoară ele de fapt?

Numărul de pariuri determină cotele

După ce agențiile de pariuri stabilesc cotele inițiale, jucătorii pariază pe piețele care consideră că le oferă valoare, ceea ce îi determină pe agenții să ajusteze constant cotele pentru a menține un echilibru și a evita riscurile unilaterale.

În timp ce sondajele măsoară opiniile celor care vor vota, cotele reflectă activitatea de pariere (adică ceea ce cred cei care doresc să câștige bani din asta). Este cu totul altă poveste.

Să presupunem că urmează o alegere în Franța. În timp ce numărul cetățenilor francezi înregistrați pentru vot este de aproximativ 43 de milioane, numărul celor care pariază pe câștigătorul alegerilor din Franța ar putea fi la fel de mare ca populația adultă a lumii care are acces la internet și un cont la o agenție de pariuri online sau la o agenție fizică din apropiere unde obișnuiesc să parieze. 

Un scandal poate schimba totul

Când un fotbalist este pe teren, singurul lucru care îi poate schimba drastic șansele de a marca este o accidentare.

Însă candidații politici pot eșua la fel de repede cum se răspândește un scandal sexual pe Twitter. De la afacerea Profumo, care a zguduit sistemul britanic în timpul Războiului Rece și a contribuit la înfrângerea Partidului Conservator în 1964, până la recentul scandal Clinton-Lewinsky, scandalurile sexuale politice pot răsturna piețele de pariuri.

Donald Trump, președintele SUA între 2017 și 2021, a fost pus sub acuzare de mai multe ori, fiind primul fost președinte acuzat de o crimă și în 2023, primul fost președinte găsit responsabil de hărțuire sexuală de un juriu. Cum va influența acest lucru alegerile prezidențiale americane din 2024 rămâne de văzut.

Acum că știi cum se luptă agențiile de pariuri cu cotele pentru rezultatele politice, crezi că poți să îi învingi în pariurile politice?

bonus dezactivat

Deschide un cont la none Mai multe detalii

18 Ofertă supusă unor termene și condiții. Joacă responsabil!

publicitate

Cover photo: Shutterstock.com/heroestudio



Adaugă comentariu

bonus dezactivat

publicitate