Așa cum există mai multe tipuri de sporturi și piețe pe care poți paria, există și o varietate de tipuri de persoane care se ocupă de asta. Oamenii pariază în moduri diferite și din diferite motive. Nu contează pe ce pariezi sau de ce, este important să știi ce tip de parior ești cu adevărat.

Chiar dacă sunt mulți cei care încearcă să trăiască din pariuri și mult mai puțini sunt cei care reușesc să obțină un profit constant, există oameni care nu sunt prea interesați de rentabilitatea investiției lor. Aceasta este una dintre distincțiile tipice: există cei care pariază pentru a câștiga bani și există cei care fac același lucru pentru distracție.

O altă modalitate de a categorisi pariorii este împărțirea lor în tipuri ascuțite (cei care știu ce fac) și tipuri obtuze (cei care nu). În aceste patru tipuri clasice de pariori, există însă numeroase subcategorii. Există cei care se ocupă serios de pariuri, dar există și oameni care se bucură de elementele matematice sau psihologice ale acestora, precum și cei care văd parierea ca pe un puzzle pe care doresc să-l rezolve.

Pariorul de tip A: Stabilirea propriilor cote

Această categorie întărește concepția clasică despre pariori. Este vorba despre cineva care imită ceea ce fac și agențiile de pariuri, dar încearcă să facă acest lucru și mai bine. Utilizează toate informațiile relevante și toate tehnicile pentru a reflecta exact probabilitatea rezultatului unui eveniment. Speră că probabilitățile pe care le produce sunt mai precise decât cele disponibile la agențiile de pariuri.

Acești pariori nici nu trebuie să se uite la cotele oferite de agențiile de pariuri pentru a-și calcula propriile cote. În schimb, au un model sau o abordare pe care au rafinat-o și testat-o în timp pentru a se asigura că merită să investească. Astfel produc propriile cote, care pot fi comparate cu cotele disponibile. Dacă un parior are o probabilitate implicită mai mare pentru un anumit eveniment decât are agenția de pariuri, atunci putem spune că are un avantaj (un pariu care merită făcut).

Abordarea pariurilor în acest fel necesită abilități avansate, expertiză specializată și multă hotărâre și răbdare pentru a obține rezultatele dorite. Modelarea propriilor rezultate în diferite sporturi și piețe poate aduce succes. Cu toate acestea, pariorii din această categorie se specializează adesea strict la anumite sporturi sau piețe (deoarece este dificil să obții succes, este mai bine să te concentrezi pe doar o parte a ofertei agenției de pariuri).

Acești pariori au trebuit să evolueze odată cu industria pariurilor. Pe măsură ce piața a devenit din ce în ce mai sofisticată, abordarea tradițională a handicapperului nu mai este la fel de comună ca în trecut. Utilizarea datelor și accesul la ele sunt esențiale în pariurile moderne pentru a concura cu agențiile de pariuri și cu alți pariori.

În timp ce mulți discută despre pariori într-un context unic, desigur, ca și în cazul altor tipuri de pariori, aceștia se pot grupa și pot trata parierea ca și pe un efort comun. Aceasta poate fi simpla partajare a informațiilor și construirea de rețele și comunități, sau chiar formarea unui sindicat cu fonduri comune și responsabilități stabilite.

Unibet
300 RON bonus de bun venit + 200 rotiri gratuite cash Ghid Pariază Ghid
300 RON bonus de bun venit + 200 rotiri gratuite cash
Betfair
Ghid Pariază Ghid
Superbet
500 RON bonus sport de bun venit Ghid Pariază Ghid
500 RON bonus sport de bun venit
Betano
Bonus de 100% sport și casino Ghid Pariază Ghid
Bonus de 100% sport și casino

Pariorul de tip B: Idee bună, execuție slabă

Acesta este un segment de pariori în care majoritatea celor din categorie nu sunt conștienți de ceea ce fac de fapt (ei se consideră mai degrabă genul de pariori din categoria A).  Acesta este un loc periculos, deoarece oamenii cred că acționează corect și că depinde doar de noroc atunci când pierd (sau nu observă că a fost doar noroc când au câștigat).

La fel ca pariorii de tip A, acești pariori folosesc date și pot chiar modela probabilitatea diferitelor rezultate ale unui eveniment și pot calcula un avantaj perceput. Unde însă eșuează este în cantitatea de informații luate în considerare, tipurile de informații și cât de mult timp petrec calculând aceste lucruri.

Acești pariori probabil că își doresc să devină profesioniști, dar, din păcate, cu această abordare, acest lucru probabil nu se va întâmpla niciodată. Indiferent dacă urmează tendințele istorice sau utilizează media golurilor ale ligii și ale echipelor pentru a încerca să prevadă valoarea under/over într-un meci de fotbal, ei utilizează doar analize de bază înainte de a paria.

Agențiile de pariuri investesc sume masive în personal și tehnologie pentru a ajuta la stabilirea și gestionarea cotelor oferite. Pe piață există mii de pariori care au acces la seturi mari de date și care au abilități și experiență la nivel de experți în modelarea predictivă (toate acestea sunt deja încorporate în cotele agențiilor de pariuri). Dacă crezi că poți identifica deficiențele pieței și poți învinge alți pariori, în timp ce investești doar o fracțiune din timpul și energia lor, acest lucru arată că nu înțelegi pe deplin cum funcționează pariurile și ce este necesar pentru a obține câștig.

Pariorul de tip C: cel care folosește piața în favoarea lui

Este o greșeală comună să credem că este necesară o expertiză într-un sport pentru a câștiga bani din pariuri. O poveste clasică pe care o putem folosi pentru a susține această afirmație este cea a unui comerciant care câștiga bani cu lemnul verde, crezând că se referă la un copac vopsit în verde, când de fapt se referă la un termen care indică copacii proaspăt tăiați (de aici și termenul green tree fallacy, inventat de Nicholas Nassim Taleb în cartea sa Antifragile).

Pariorii sunt adesea împărțiți de ideea că este sau nu necesară cunoașterea unui sport pentru a avea succes în pariuri. Aceasta se datorează probabil faptului că unii au nevoie de cunoștințe despre un sport pentru a aborda pariurile, în timp ce alții se pot baza pe piață pentru a obține majoritatea informațiilor necesare.

Acești pariori se bazează pe faptul că agențiile de pariuri pot crea linii eficiente și lucrează înapoi de acolo. Nu încearcă să concureze cu agențiile de pariuri în calcularea probabilității pentru rezultatele piețelor populare. Motivul pentru acest lucru este că știu că agenția a investit resurse semnificative și are un flux constant de informații în pariuri pentru a ajuta la rafinarea acestor calcule în piețele tradiționale ale sporturilor principale.

În schimb, acești pariori preiau liniile de la o agenție de pariuri și caută până găsesc altele mai puțin eficiente la alte case de pariuri (ceea ce adesea duce la restricționarea lor). Ca soluție alternativă, caută alte piețe sau derivate la aceeași casă de pariuri care se corelează cu piețele eficiente, dar probabilitățile acestora nu sunt cum ar trebui să fie.

Un exemplu al stilului acestor pariori este parierea pe rezultatul final al unui meci NBA pentru a vedea dacă va fi un număr specific de puncte, dar pariază pe rezultatul sfârșitului celui de-al doilea sfert. Nu este necesar să cunoască echipele sau jucătorii participanți.

Singura informație necesară este linia eficientă stabilită de agenția de pariuri pentru scorul final al meciului, împreună cu alte date (cum ar fi distribuția punctelor între cele patru sferturi ale unui meci NBA) pentru a vedea dacă piețele finale ale fiecărui sfert se corelează între ele. Dacă nu se corelează, aceste oferte sunt considerate valoroase pentru acești pariori.

Pariorul de tip D: totul pentru distracție!

Mulți oameni își propun să câștige bani din pariuri. Cu toate acestea, pentru unii, posibilele câștiguri nu reprezintă o motivație atât de mare. Acest lucru nu înseamnă că acești pariori nu se bucură de emoția posibilelor câștiguri sau nu simt durerea pierderii. De fapt, aceste emoții sunt o parte integrală a motivului pentru care pariază, dar o fac în principal pentru distracție, pentru a fi implicați în eveniment și pentru a participa la joc.

Acești pariori știu că șansele de a câștiga nu sunt mari, având în vedere cât de puțin efort pun în pariurile lor. De asemenea, este posibil să nu înțeleagă foarte bine probabilitatea și să supraestimeze șansele de câștig, dar pur și simplu nu sunt prea interesați de recompensa financiară potențială.

Când pariază pentru distracție, adesea o fac pentru a face experiența mai interesantă. Acest lucru poate fi o simplă pariere pe cine va câștiga meciul, o pariere multiplă pe diferite meciuri într-o zi sau o pariere pe un jucător individual dintr-o competiție.

Nu suma pariului determină dacă un pariori este parior de hobby. Aceasta poate fi de 0,50 €, 5 € sau 5 000 €, în funcție de venitul disponibil al individului. Este foarte probabil ca acești pariori să nu caute cea mai bună valoare. Ei ar putea fi loiali unei anumite agenții de pariuri datorită brandului și experienței generale de pariere, inclusiv interacțiunea cu site-ul web și serviciul lor de asistență pentru clienți.

Lecții importante pentru toate tipurile de pariori

Poate fi periculos să crezi că ești un anumit tip de parior atunci când, în realitate, te încadrezi în altă categorie. De asemenea, este important să reții că, indiferent unde te încadrezi, gestionarea corectă a banilor este esențială. Poate fi aplicată o strategie de pariere pentru optimizarea capitalului tău, sau pur și simplu trebuie să te asiguri că nu cheltuiești mai mult decât îți permiți.

Este, de asemenea, foarte clar că industria modernă a pariurilor nu constă doar din pariori și agenții de pariuri. Astăzi, mai mulți experți în pariuri, adică tipsteri oferă sfaturi pentru a câștiga bani. Chiar dacă cineva care se ocupă serios de pariuri știe că aceste servicii aduc puțină valoare, iar cei care pariază pentru distracție probabil nu vor cheltui mai mulți bani pentru mai puțină distracție, există totuși mulți oameni care utilizează aceste servicii contracost.

Chiar dacă nu este corect să afirmăm că nu merită niciodată să investești în oportunitățile oferite de site-urile de tip tipster, ca principiu general, acest lucru nu are sens. Piața este atât de dificil de învinsă încât ar fi contraproductiv să muncești atât de mult pentru a găsi un avantaj, doar pentru a împărtăși aceste secrete altora.

Milioane de oameni pariază în întreaga lume, și ar fi o nebunie să crezi că fiecare dintre ei se potrivește exact în una dintre aceste patru categorii. Este mult mai probabil ca pariorii să se apropie mai degrabă de una dintre aceste categorii sau să cadă din când în când în una dintre celelalte.


Adaugă comentariu